Czy Twój biznes jest innowacyjny?

W ubiegłym roku Polska zajęła 39 pozycję pośród 128 krajów w rankingu „Globalny indeks innowacyjności 2016”. To aż o siedem miejsc w górę w stosunku do roku poprzedniego. Raport został opublikowany przez Uniwersytet Cornella i powstał we współpracy m.in. z World Intellectual Property Organization (WIPO).

Kategorie, w których Polska „podskoczyła” w rankingu to m.in. łatwość zakładania firm, wydatki krajowe brutto na B+R w PKB, edukacja, umowy zawarte na rynku venture capital, pracownicy z zaawansowaną technologicznie wiedzą czy kreatywność sektora ICT. Co przekłada się na wysoką innowacyjność firm? Badania mówią, że podstawą sukcesu w tym zakresie są trzy podstawowe elementy: przywództwo, procesy oraz klimat w firmie. Założenia te potwierdzają tezę, że za innowacyjnymi procesami stoją ludzie: ich nastawienie, determinacja, kreatywność.

Dlaczego innowacja – lub jak kto woli „twórcze burzenie” – jest tak istotne w procesie rozwoju przedsiębiorstwa? W jaki sposób kreowana jest innowacyjność w przedsiębiorstwach i czy wymaga to specjalnych zasobów, procedur i narzędzi, czy stanowi raczej codzienność? Jak finansowana jest innowacyjność? Jaką formę przybiera w polskich przedsiębiorstwach?

O tym wszystkim będziemy rozmawiać podczas panelu: INNOWACJE W PRZEDSIĘBIORSTWIE – MODA CZY KONIECZNOŚĆ, który odbędzie się w poniedziałek 16 października, w godz. 14.00-15.30 w Sali DAMASK.

Partner Merytoryczny: