Etyka w biznesie – konieczny element czy zbędny frazes?

„Warto być przyzwoitym”- tak mawiał profesor Bartoszewski. To uniwersalna zasada, która powinna mieć odbicie nie tylko w życiu codziennym, ale również w biznesie. Koniec końców etyka to odpowiednie relacje – w domu, wśród znajomych, w pracy, w biznesie…

Odpowiedzialność, precyzyjność i przejrzystość w komunikacji, uczciwa współpraca, zaangażowanie – to tylko wybrane wartości mieszczące się w pojęciu „etyki biznesu”. Co istotne, etyka w biznesie powinna jawić się po obu stronach biznesowej sytuacji – pracodawcy i pracownika, klienta i wykonawcy. Dlaczego to takie ważne?

To jedyny słuszny, choć nie zawsze należycie doceniany sposób osiągania sukcesu i mierzenia biznesowej pozycji. Niestety, instytucje i ludzie realizujący własne cele, podejmują czasem decyzje kontrowersyjne, nierzadko sprzeczne z normami współżycia społecznego. Na krótką metę osiągają dzięki temu korzyści, ale w dłuższej perspektywie działania takie przynoszą straty – zarówno im jak i ich branży. Warto się takich błędów wystrzegać i trzeba o nich rozmawiać. O różnych aspektach etyki w biznesie; począwszy od współpracy z kontrahentami i klientami, przez relacje z konkurencją, aż po zasady panujące w firmie i język reklamy.

Podczas tegorocznego X Europejskiego Forum Gospodarczego – Łódzkie 2017, zapraszamy na panel „ETYKA W BIZNESIE – KONIECZNY ELEMENT CZY ZBĘDNY FRAZES?” – 16 października, godz. 14.00 – 15.30, sala SATIN 1.

Partner Merytoryczny:      

Partnerzy Panelu: