Prelegenci

Przemysław Andrzejak Prezes Zarządu, Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Przemysław Andrzejak Prezes Zarządu, Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Ur. 13. 04.1980 Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego  Wydziału Ekonomiczno - Socjologicznego na kierunku finanse i rachunkowość, oraz Wydziału Fizyki i Chemii.  Ekspert w projektach restrukturyzacji,  konsolidacji grup kapitałowych oraz w fuzjach i przejęciach spółek. Doradca w międzynarodowej promocji gospodarczej oraz strategii promocji regionów i miast. Uczestniczy w wielu specjalistycznych  warsztatach, min. w szkoleniu "Transfer Technologii w  Stanford University". Członek Rady Fundacji Best Place -   European Place Marketing Institute. Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi ds. Rozwoju i Promocji Uczelni, a także członek rad nadzorczych i zarządów spółek.

Od 2011 roku Prezes Zarządu Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Przemysław Andrzejak ma bezpośredni wpływ na rozwój i aktywizację środowisk biznesowych województwa Łódzkiego. Był prelegentem podczas wielu znaczących konferencji, m.in. : na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, Forum Ekonomicznym w Krynicy, Europejskiego Forum Gospodarczego w Łodzi oraz Międzynarodowej Konferencji NBP. Brał udział w licznych, istotnych dla regionu łódzkiego konferencjach. Zasiadał w kapitule konkursu Enactus, podczas którego studenci z całego kraju mają okazję zaprezentować wyniki swojej pracy na forum publicznym. Rokrocznie uczestniczy w konferencji ABSL- jednego z najważniejszych wydarzeń sektora usług dla biznesu w regionie CEE. Uczestniczył w wielu spotkaniach mających znaczący wpływ na rozwój polskiej gospodarki. . Wielokrotnie promował Polskę i region łódzki jako miejsca bardzo atrakcyjne i przyjazne inwestorom. Prywatnie aktywnie wspiera stowarzyszenia i kluby sportowe, a wolny czas poświęca na doskonalenie umiejętności jeździeckich. Jego pasją jest nurkowanie, turystyka historyczna, a także podróże motocyklem.
Hubert AnyżewskiDeloitte Digital CE Hubert AnyżewskiDeloitte Digital CE Założyciel i Prezes uselab, Członek Zarządu od 2007 r. Lider, projektant i przedsiębiorca, od 15 lat specjalizujący się w obszarze Product Experience i Service Design. Pionier i lider w zakresie User Experience Design i Customer Experience w Polsce i Europie Środkowej. Współpracował z kluczowymi uczestnikami ponad 30 rynków w branży usług finansowych, ubezpieczeń, telekomunikacji i informatyki. Współzałożyciel UX Poland, największej konferencji poświęconej tematyce UX w Europie, wygłasza wykłady podczas wielu międzynarodowych wydarzeń. Światowy ekspert Google w dziedzinie strategii produktowej i User Experience, oficjalny Mentor Google dla start-upów. Twórca i dyrektor zarządzający studiów podyplomowych w zakresie User Experience Design w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Wykładowca z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem, prowadzi zajęcia między innymi w Szkole Głównej Handlowej, na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym oraz w Collegium Civitas. Udziałowiec i współwłaściciel kilku start-upów zajmujących się nowymi technologiami. Przez ostatnie pół roku pracował i mieszkał w Dubaju (ZEA).
Maciej BalcerakPrezes Zarządu, Kuchinox Sp. z o.o.
Sp. K.
Maciej BalcerakPrezes Zarządu, Kuchinox Sp. z o.o.
Sp. K.
Absolwent Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego (specjalizacja Ekonomika i Organizacja Handlu Zagranicznego) oraz Wydziału Filozoficzno-Historycznego Uniwersytetu Łódzkiego, uczestnik programu rozwojowego Management w ICAN Institute, laureat konkursu Polski Kupiec Roku w branży Artykuły Przemysłowe organizowanego przez Stowarzyszenie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, Międzynarodowe Targi Poznańskie i World Trade Center Poznań. Od dwudziestu lat zarządza firmą handlową Kuchinox Polska Sp. z o.o. Sp. k. z Łodzi, importera i dystrybutora artykułów sanitarnych i metalowych. Spółka w ostatnich latach została wyróżniona m. in. : tytułem Gazeli Biznesu przyznanym wielokrotnie przez dziennik Puls Biznesu, tytułem Diamentów miesięcznika Forbes przyznanym przez tenże dziennik, Certyfikatem Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play” otrzymanym od Krajowej Izby Gospodarczej.
Marcin BarańskiPrezes Zarządu, VOX Detal S.A. Marcin BarańskiPrezes Zarządu, VOX Detal S.A. Jako dyrektor generalny zarządza firmami Meble VOX, Składy VOX oraz Profile VOX. Jest również prezesem zarządu VOX Detal S.A. Wcześniej, jako dyrektor ds. marketingu i sprzedaży, a następnie wiceprezes zarządu odpowiadał za obszary marketingu, sprzedaży i logistyki w Grupie Tubądzin. Pełnił również funkcje prezesa zarządu Megastore.pl S.A. oraz dyrektora handlowego Grupy Balex Metal. Marcin Barański jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku finanse i bankowość. Ukończył również program Executive MBA organizowany przez Uniwersytet Illinois oraz Uniwersytet Warszawski, a także General Management Program w Harvard Business School.
dr Jacek BartosiakEkspert do spraw geostrategii, Senior Fellow w Potomac Foundation w Waszyngtonie, Dyrektor Programu Gier Wojennych i Symulacji Fundacji Pułaskiego dr Jacek BartosiakEkspert do spraw geostrategii, Senior Fellow w Potomac Foundation w Waszyngtonie, Dyrektor Programu Gier Wojennych i Symulacji Fundacji Pułaskiego Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, adwokat i partner zarządzający w kancelarii adwokackiej zajmującej się obsługą biznesu. Dyrektor Programu Gier Wojennych i Symulacji Fundacji Pułaskiego. Autor książki „Pacyfik i Eurazja. O wojnie”. Uczestnik debaty na temat sytuacji strategicznej Europy Środkowowschodniej, uwarunkowań geostrategicznych regionu, wypowiada się na ten temat na konferencjach w kraju i zagranicą oraz w mediach. Na ten temat przygotowuje książkę.
prof. Marek BelkaPrezes Narodowego Banku Polskiego (2010 – 2016) prof. Marek BelkaPrezes Narodowego Banku Polskiego (2010 – 2016) Urodził się 9 stycznia 1952 w Łodzi. Po ukończeniu studiów ekonomicznych na Uniwersytecie Łódzkim w 1972 r. podjął pracę w Katedrze Ekonomii tej uczelni. W 1978 r. uzyskał stopień naukowy doktora, a w 1986 r. habilitował się. Od 1986 r. związany z Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. W latach 1978-1979 i 1985-1986 odbył staże naukowe w Uniwersytecie Columbia i Uniwersytecie w Chicago, zaś w 1990 r. w London School of Economics. W 1994 r. otrzymał tytuł profesora nauk ekonomicznych.

Od lat 90. pełnił szereg ważnych funkcji publicznych w kraju i za granicą. W 1990 r. został doradcą i konsultantem w Ministerstwie Finansów, a następnie Ministerstwie Przekształceń Własnościowych i Centralnym Urzędzie Planowania. W 1996 r. objął stanowisko konsultanta Banku Światowego. W latach 1994-1996, był wiceprzewodniczącym Rady Strategii Społeczno-Gospodarczej przy Radzie Ministrów, a następnie doradcą ekonomicznym prezydenta RP. Dwukrotnie pełnił funkcję wicepremiera i ministra finansów: w 1997 r. w rządzie Włodzimierza Cimoszewicza oraz w latach 2001-2002 w rządzie Leszka Millera. W latach 2004-2005 był premierem rządu RP.

Od 2006 r. sekretarz wykonawczy Komisji Gospodarczej ONZ ds. Europy (UNECE), a od stycznia 2009 r. dyrektor Departamentu Europejskiego Międzynarodowego Funduszu Walutowego. Wcześniej pełnił również funkcję szefa koalicyjnej Rady Koordynacji Międzynarodowej w Iraku (2003) a następnie dyrektora ds. polityki gospodarczej w Tymczasowych Władzach Koalicyjnych w Iraku, gdzie odpowiadał m.in. za reformę walutową, stworzenie nowego systemu bankowego i nadzór nad gospodarką (2003-2004).

Opublikował ponad 100 prac naukowych, poświęconych głównie teorii pieniądza oraz polityki antyinflacyjnej w krajach rozwijających się. Specjalizuje się w zakresie ekonomii stosowanej oraz współczesnej myśli ekonomicznej. Jest także członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN. W dniu 10 czerwca 2010 r. prof. dr hab. Marek Belka został powołany przez Sejm RP na Prezesa Narodowego Banku Polskiego. Urząd objął w dniu 11 czerwca 2010 r. po zaprzysiężeniu przez Sejm RP i sprawował do 21 czerwca 2016 r.

W styczniu 2011 r. prof. Marek Belka został wybrany na trzyletnią kadencję do Komitetu Sterującego Europejskiej Rady ds. Ryzyka Systemowego (ESRB). Od listopada 2011 r. pełni również funkcję przewodniczącego Komitetu Rozwoju Banku Światowego i Międzynarodowego Funduszu Walutowego. Od czerwca 2012 r. jest Przewodniczącym Komitetu Sterującego Inicjatywy Wiedeńskiej 2, a od maja 2013 r. członkiem/Central Bank Governance Group/działającej w ramach Banku Rozrachunków Międzynarodowych w Bazylei (BIS).
Michał Bielawski Wiceprezes Zarządu, Adaptive Group Michał Bielawski Wiceprezes Zarządu, Adaptive Group Od 2015 roku Michał Bielawski pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu ADAPTIVE Solutions & Advisory Group (CFO i Program Manager) - wiodącej na rynku polskim firmy doradczej w obszarach outsourcingu usług biznesowych, transformacji przedsiębiorstw, tworzenia centrów usług wspólnych, zarządzania projektami i kontraktami outsourcingowymi. Michał Bielawski jest specjalistą w obszarach transformacji biznesowej obszarów finansowo-księgowych, zarządzania zespołami w CUW oraz optymalizacji i kontroli działania centrów usług. W trakcie swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny m.in. za finanse i funkcje wsparcia centrów usług w organizacjach Infosys BPO i Philips, projekty optymalizacji działalności centrów usług wspólnych i wdrożenie strategii LEAN dla procesów usługowych. Koordynował w pełni obszar finansów, sprawozdawczości podatkowej, budżetowania i raportowania, kontroli wewnętrznej, ochrony danych osobowych oraz zarządzania powierzchnią biurową CUW. Ma on tez doświadczenie jako Manager Jakości CUW, doświadczenie w zarządzaniu zespołami operacyjnymi i projektami transferu procesów do CUW oraz do dostawców zewnętrznych (outsourcing). Ponadto posiada bardzo szeroką wiedzę i ogromne doświadczenie w kontrolingu na poziomie fabryki/oddziału, kraju, regionu i business unit’u. Michał zrealizował też szereg projektów wdrożenia i optymalizacji procesów rachunkowości zarządczej w spółkach budowlanych i usługowych. Michał Bielawski prowadził projekty transformacji procesów finansowo-księgowych m.in. dla Sanitec Group, Teva, Poyry Polska, Philips Electronics oraz nadzorował projekty dokumentacji i optymalizacji procesów dla m.in. Skanska Poland oraz Polski Cukier SA. W latach 2013-2014 był członkiem Rady Ekonomicznej przy Marszałku Województwa Łódzkiego.
Adam BinkiewiczCzłonek Zarządu, ROEX sp. z o.o Adam BinkiewiczCzłonek Zarządu, ROEX sp. z o.o Absolwent studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (SGH), Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie de Cegry-Pontoise. Ukończył Uniwersytet Łódzki, kierunek stosunki międzynarodowe. Od 2012 Manager i Prokurent w DRICON Managing Consultants sp. z o.o. – międzynarodowej firmy konsultingowej zajmującej się doradztwem strategicznym i operacyjnym w zakresie internacjonalizacji, M&A oraz Greenfield Investment dla wiodących przedsiębiorstw z kapitałem niemieckim. Doświadczenie zawodowe związane z rozwojem biznesu zdobywał wcześniej w polskich i zagranicznych firmach m.in. w Niemczech i Holandii. W ROEX sp. z o. o zarządza i doradza w projektach z zakresu: ekspansji na nowe rynki zagraniczne, budowania optymalnej strategii rozwoju, jak również odpowiada za ich operacyjne wdrożenie.
dr Henryka BochniarzPrezydent Konfederacji Lewiatan dr Henryka BochniarzPrezydent Konfederacji Lewiatan Założycielka i prezydent Konfederacji Lewiatan. Pełni funkcję wiceprezydenta BUSINESSEUROPE, największej organizacji pracodawców w UE. Jest wiceprzewodniczącą Rady Dialogu Społecznego. Była Minister Przemysłu i Handlu w rządzie Jana Krzysztofa Bieleckiego, współtwórczyni przemian okresu transformacji ustrojowej. Przewodnicząca Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego. Zasiada w radach nadzorczych firm Unicredit S.p.A., FCA Poland SA i Orange Polska. Organizatorka Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie, które służy wypracowywaniu pomysłów na rozwiązanie najbardziej fundamentalnych problemów Europy. W latach 2006-2014 była prezesem Boeinga na Europę Środkową i Wschodnią. Jest autorką wielu publikacji z zakresu makro- i mikroekonomii oraz artykułów prasowych dotyczących aktualnych problemów społeczno-gospodarczych. Zaangażowana w działalność społeczną. Współtwórczyni Kongresu Kobiet i orędowniczka zwiększenia udziału kobiet w życiu publicznym i biznesie.
Tomasz BogusPrezes Zarządu, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Tomasz BogusPrezes Zarządu, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. W 1999 r. złożył egzamin radcowski. Ukończył studia podyplomowe z zakresu bankowości detalicznej w Banking Administration Institute w USA, a także szkolenia z zakresu zarządzania organizowane przez Harvard Business School oraz INSEAD we Francji.

Od początku swojej kariery zawodowej związany jest z bankowością. W latach 1991-1998 pracował w Powszechnym Banku Gospodarczym, gdzie m.in. pełnił funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Kluczowych Klientów Korporacyjnych. Następnie w latach 1998-2001 był dyrektorem Oddziału Banku Austria Creditanstalt w Łodzi. Od 2001 do 2008 roku pracował w BRE Banku, gdzie do 2006 roku kierował MultiBankiem, a później pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Obszarze Bankowości Korporacyjnej. W latach 2008–2015 był związany z Bankiem Pocztowym, gdzie na początku pełnił funkcję członka Zarządu, a potem prezesa Zarządu. Od początku września 2015 roku jest prezesem Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas SA.
dr Małgorzata BonikowskaPrezes THINKTANK i Centrum Stosunków Międzynarodowych dr Małgorzata BonikowskaPrezes THINKTANK i Centrum Stosunków Międzynarodowych Doktor nauk humanistycznych, specjalizuje się w problematyce stosunków międzynarodowych (ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej) oraz komunikacji w instytucjach publicznych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (italianistyka), paryskiej Sorbony (historia i nauki polityczne) i PWST (historia kultury), ukończyła dwa programy studiów doktorskich - w Polsce (PAN) i za granicą. Odbyła także studia specjalistyczne w School of International and Public Affairs (SIPA) Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku w ramach stypendium Fulbrighta. W latach 1995–1998 pracowała jako redaktor w TVP, od 1998 kierowała Centrum Informacji Europejskiej w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej Przygotowała i realizowała rządowy Program Informowania Społeczeństwa o integracji Polski z UE, tworzyła sieć Regionalnych Centrów Informacji Europejskiej. W latach 2001-2008 była ekspertem Komisji Europejskiej i szefem Programu Informacji i Komunikacji KE w Polsce a potem w Bułgarii. Od 1997 roku prowadzi działalność dydaktyczną i naukową, jest wykładowcą akademickim i doradcą rządowym. Autorka ponad 80 publikacji i kilku książek, wypromowała ponad 100 licencjatów, magistrów i dyplomantów.
Krzysztof T. BorkowskiPrzewodniczący Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Łódzkiego, Wiceprezes Business Centre Club, Kanclerz Loży Łódzkiej BCC Krzysztof T. BorkowskiPrzewodniczący Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Województwa Łódzkiego, Wiceprezes Business Centre Club, Kanclerz Loży Łódzkiej BCC Doświadczony menedżer i przedsiębiorca, od ponad 20 lat związany z przemysłem farmaceutycznym. Aktywnie wspiera działania Business Centre Club, gdzie pełni funkcję wiceprezesa, na rzecz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jako wieloletni kanclerz Loży Łódzkiej BCC, współpracuje z lokalnymi władzami państwowymi i samorządowymi w tworzeniu przyjaznego klimatu dla przedsiębiorców w naszym regionie. Obecnie przewodniczy Wojewódzkiej Radzie Dialogu Społecznego Województwa Łódzkiego.
Beata Cichocka - TylmanDyrektor, Innowacje i B+R, PwC Beata Cichocka - TylmanDyrektor, Innowacje i B+R, PwC Odpowiada za obszar Innowacji i B+R w PwC. Wspiera swoich klientów w tym, aby ich działalność innowacyjna była jak najbardziej efektywna i dopasowana do tego, czego rzeczywiście potrzebują, opracowuje strategie innowacyjności, przygotowuje narzędzia, projektuje procedury. Zajmując się zarówno innowacją wewnętrzną, jak i zewnętrzną opiekuje się również rozwojem akceleratorów, w tym koordynuje trzy akceleratory, w które zaangażowane jest PwC Polska. Odpowiada również za usługi związane z pozyskiwaniem i rozliczaniem dotacji i ulg na działalność rozwojową, Jest członkiem Rady Fundacji oraz liderem Grupy podatkowej, zajmującej się ulgami na B+R w ramach Fundacji Koalicja na Rzecz Polskich Innowacji, której PwC jest jednym z członków założycieli. Wśród jej klientów są zarówno średnie i duże przedsiębiorstwa oraz korporacje międzynarodowe, jak również startupy z różnorodnych branż. W dużym zakresie pracuje także z instytutami naukowymi i uczelniami, bardzo często kojarząc i motywując współpracę nauki i przemysłu. Autorka dwóch blogów profesjonalnych, uznany ekspert w doradztwie dla rozwoju innowacyjności i autor wielu profesjonalnych publikacji.
Marcin ChłodnickiService Design Polska Marcin ChłodnickiService Design Polska Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Poznan, Greater Poland District, Poland Wykładowca i pracownik naukowy Collegium Da Vinci, współpracujący także z Katedrą Usług na Wydziale Zarządzaniu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych w wielu różnych uczeniach. Autor pracy magisterskiej pt.: „Reklama usług niematerialnych”. Pracują naukowo, napisał rozprawę doktorską ma temat marketingu i zapewniania jakości usług profesjonalnych, za którą otrzymał nagrodę Senatu uczelni.Doświadczenie zawodowe zdobywał współpracując z wieloma firmami polskimi i międzynarodowymi, w Polsce oraz za granicą. Do grona jego klientów należą: Merill Lynch Investment Emerging Markets – projekt dla Dominet Bank S.A., Western Union|Polska, AIB – projekt dla Banku Zachodniego WBK S.A., Invest Bank S.A., JUST Polska S.A. (wiodąca polska agencja reklamowa), BZ WBK Finanse&Leasing S.A., WBK AIB Investment Fund S.A., Reemtsma Polska S.A., Krajowa Rada Radców Prawnych, HEFRA SA (producent sreber i platerów stołowych) – projekt strategii, stworzenie i uruchomienie sieci sprzedaży detalicznej, sieć detaliczna Minimal (Billa/Reve) – projekt i wdrożenie sklepu modelowego.Specjalności: projektowanie usług, zarządzanie projektowaniem, podejście holistyczne, inclusive branding, customer experience, PSF, usługi B2B, sieci usług, metodologia badań jakościowych.
amb. Tadeusz Chomicki Były ambasador RP w Korei Południowej, Chinach i Mongolii, odznaczony Krzyżem Oficerskim Order Odrodzenia Polski (2015) amb. Tadeusz Chomicki Były ambasador RP w Korei Południowej, Chinach i Mongolii, odznaczony Krzyżem Oficerskim Order Odrodzenia Polski (2015 r.)
Noemi ChudzikPartner, Chudzik i Wspólnicy Radcowie Prawni Spółka Partnerska Noemi ChudzikPartner, Chudzik i Wspólnicy Radcowie Prawni Spółka Partnerska Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz amerykańskiego Stetson University gdzie uzyskała tytuł LL.M., specjalizacja - International Law and Business. Kieruje w Kancelarii Chudzik i Wspólnicy zespołem zajmującym się prawem cywilnym oraz problematyką umów, a także sporami sądowymi. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych, głównie sektor budowlany i farmaceutyczny. Opracowuje raporty due diligence dotyczące firm i nieruchomości. W codziennej pracy zajmuje się przede wszystkim problematyką umów, prawem gospodarczym i cywilnym.
prof. dr hab. Tomasz CzaplaDziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego (tbc) prof. dr hab. Tomasz CzaplaDziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego (tbc) Prof. nadzw. dr hab. Tomasz Czapla – wykładowca, z blisko 20 letnim doświadczeniem prowadzi wykłady i konwersatoria w języku polskim i angielskim: z podstaw teorii organizacji i zarządzania, nauki o organizacji, doradztwa personalnego, rozwijania umiejętności osobistych, strategii zarządzania zasobami ludzkimi organizacji, zarządzania wiedzą i kompetencjami, zarządzania kulturą oraz seminaria dyplomowe i magisterskie. Konsultant, trener. Specjalizuje się w realizacji projektów doradczych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi organizacji oraz zarządzania strategicznego. W swojej ponad 20-letniej karierze zawodowej współpracował z wieloma klientami i instytucjami będąc odpowiedzialny za prowadzenie licznych projektów doradczych w takich obszarach jak: tworzenie systemów kompetencyjnych, budowanie systemów wynagrodzeń, budowanie systemów ocen pracowniczych, wartościowanie stanowisk pracy oraz analiza kultury organizacyjnej. Doktor Nauk Ekonomicznych w dziedzinie Nauk o Zarządzaniu. Pracę doktorską napisał z dziedziny zarządzania strategicznego. Jest autorem ponad pięćdziesięciu artykułów i opracowań naukowych. Aktualnie Kierownik Katedry Zarządzania oraz Prodziekan ds. Studenckich i programowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Odbył staże naukowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Prowadził projekty i szkolenia między innymi dla: Bel Polska; Budo-Hurt; PTK Centertel; Centralny Zarząd Poczty Polskiej; Ceri; Eden Springs; Frantschach Świecie; Lafarge Polska; Lek Polska (Sandoz Polska); Mahle Polska; Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji; Ministerstwo Skarbu Państwa; Ministerstwo Gospodarki i Pracy; Nivea Polska; Parker Hanifin Polska; MPK Łódź; PARP; PGE; Philips Lighting Pabianice; Pilkington Polska; PKO BP; PKP; Polfa Pabianice; Polkomtel; Pollena Ewa; Polsnack; PSE; Rentsch Polska; Rosti Polska; Sapa Poland; Schindler Polska; Urząd Miasta Łodzi, Variaex; Zakład Elektroenergetyczny H. Cz. Elsen.
Urszula Czechowicz-GórnaPrezes Zarządu UST-M sp. z o.o. Urszula Czechowicz-GórnaPrezes Zarządu UST-M sp. z o.o. Absolwentka kierunku Finanse i Bankowość, na wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży usług finansowych. W latach 1994-2006 pracowała w czterech bankach komercyjnych (BPH S.A., Bank Handlowy, PKO Bank Polski, Fortis Bank) w pionach bankowości korporacyjnej. Od września 2006r. Prezes Zarządu UST-M sp. z o.o. w Tomaszowie Mazowieckim, firmy będącej wiodącym w kraju producentem filtrów do wody, systemu centralnego odkurzania i instalacji sanitarnych. W spółce odpowiada za zarządzanie strategiczne, politykę handlową i całokształt działań finansowych przedsiębiorstwa. Z UST-M związana niemal od początku jej działalności, kiedy to w firmie pracowało 18 osób, a produkty trafiały jedynie na rynek krajowy, czeski i rosyjski. Dziś przedsiębiorstwo współpracuje z 80 klientami z 27 krajów, zatrudnia 86 wykwalifikowanych pracowników
Przemysław DanaPR Manager, LODZistics Logistyczna Sieć Biznesowa Polski Centralnej Przemysław DanaPR Manager, LODZistics Logistyczna Sieć Biznesowa Polski Centralnej International PR Manager w Dziale Współpracy Międzynarodowej. Z ASM-Centrum Badań i Analiz Rynku związany od 2012 roku. Wcześniej przez kilkanaście lat pracował w mediach jako dziennikarz oraz szef redakcji (m.in. TV Biznes, Dziennik Łódzki, Express Ilustrowany, TVP Katowice, TVP Łódź, portal mmlodz.pl). Specjalista w zakresie organizacji eventów i zarządzaniu projektami promocyjnymi. Od początku był zaangażowany w tworzenie LODZistics Logistycznej Sieci Biznesowej Polski Centralnej. Przez trzy lata organizował także popularny w Łodzi cykl plenerów fotograficznych Foto Dej, połączonych z wystawami pokonkursowymi. W ASM odpowiada za promocję firmy i prowadzonych przez nią projektów w kraju i za granicą. Ponadto realizuje m.in. działania promocyjne w ramach programów Ministerstwa Gospodarki: Branżowy Program Promocji Branży Stolarki Okiennej i Drzwiowej (obejmujący swoim zasięgiem 5 krajów: Włochy, Niemcy, Francja, Czechy, Szwecja) oraz Program Promocji Ogólnej na rynku Algierii. Prywatnie zapalony narciarz, żeglarz i miłośnik żużla. Lubi podróżować, interesuje się motoryzacją, filmem, polityką międzynarodową i gospodarką.
Dorota DąbrowskiDyrektor Zarządzający, Amerykańska Izba Handlowa w Polsce (AmCham) Dorota DąbrowskiDyrektor Zarządzający, Amerykańska Izba Handlowa w Polsce (AmCham) Odpowiada za prace Izby jako organizacji opartej na członkostwie, wspierającej tworzenie sprzyjającego klimatu dla działalności gospodarczej w Polsce. Od momentu przejęcia swojej funkcji rozwija organizację AmCham, która liczy obecnie ponad 330 członków. Osiemnaście aktywnie działających zespołów z powodzeniem realizuje misję i zadania stawiane przez członków AmCham. Dorota Dabrowski działała w komitecie wykonawczym organizacji AmChams w Europie, była jednym z założycieli stowarzyszenia Polish Professional Women Network (PWnet) oraz jurorem konkursów „Złote Spinacze” Polskiego Stowarzyszenia PR, Arts & Business Awards i Students in Free Enterprise (SIFE). Prezentuje zagadnienia dotyczące środowiska gospodarczego i politycznego w Polsce, a także prowadzi spotkania i dyskusje panelowe. Przed rozpoczęciem pracy w AmCham, przez 10 lat kariery w biznesie pełniła funkcję m.in. dyrektor Cargo Partner Spedycja, księgowej w Shell Polska i PriceWaterhouse, a także była dziennikarką Warsaw Business Journal. W 1992 r. ukończyła ekonomię i slawistykę na Lawrence University w Appleton w stanie Wisconsin. W 1998 r. ukończyła studia MBA przy University of Calgary. Ma tytuł Kompetentnego Mówcy (Toastmasters) i współzałożyła stowarzyszenia MBA Club w Polsce. Wychowała się w Teksasie, a od 1992 r. mieszka i pracuje w Polsce.
Agnieszka FirstWiceprezes Zarządu, Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łodzi Agnieszka FirstWiceprezes Zarządu, Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Łodzi Z wykształcenia mgr inż. budownictwa lądowego, specjalista ds. funduszy europejskich. Samorządowiec z wieloletnią praktyką: w Starostwie Powiatowym w Bełchatowie. Kierowała wydziałami rozwoju powiatu, promocji, wsparcia przedsiębiorczości, inwestycji i zamówień publicznych. Radna rady miejskiej w Zelowie (druga kadencję), obecnie pełniąca funkcję Przewodniczącej Rady. Wykładowca Społecznej Akademii Nauk. Inicjatorka wielu akcji społecznych na rzecz wyrównania szans mieszkańców wsi i małych miasteczek.
Michał FrąkDziennikarz, Gazeta Wyborcza Michał FrąkDziennikarz, Gazeta Wyborcza Największego opiniotwórczego dziennika w Polsce. Z tytułem związany od 1998 roku. W tym czasie przeprowadził setki wywiadów ze znanymi osobami biznesu i polityki. Jego rozmówcami byli na przykład Tony Blair - premier Zjednoczonego Królestwa w latach 1997-2007, Condoleezza Rice – 66. Sekretarz Stanu w administracji prezydenta USA George’a W. Busha czy Jeffrey Sachs - doradca wielu rządów krajów Europy Wschodniej podczas transformacji od komunizmu do ekonomii rynkowej. Oprócz publikowania w kraju, teksty Michała Frąka ukazywały się również za granicą. Jego artykuły o tematyce biznesowej drukowały tak prestiżowe europejskie dzienniki, jak francuski Le Monde, hiszpański El Pais czy włoska La Stampa. Dziennikarz był wyróżniany wieloma nagrodami. Na przykład tytułem Honor Academicus, przyznawanym wspólnie przez wszystkie uczelnie publiczne w Łodzi, skąd pochodzi.
Rafał GórskiPrezes Zarządu, Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) Rafał GórskiPrezes Zarządu, Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) Od 1995 roku na służbie publicznej po stronie obywateli. Zaangażowany w kampanie obywatelskie, m.in. Tiry na tory, Obywatele decydują, Konstytucja dla obywateli. Felietonista Tygodnika Wprost, Tygodnika Solidarność, Super Expressu i Miasto Ł.
Jacek GrudzieńDziennikarz Jacek GrudzieńDziennikarz Przez wiele lat związany z Radiem Łódź i TVP. Przez cztery lata do 2016 roku kierował TVP Łódź. Laureat wielu prestiżowych konkursów dziennikarskich. Zdobył nagrodę pisma „Press” dla Najlepszego Dziennikarza Regionu Łódzkiego, laureat ogólnopolskich konkursów imienia Orłowicza i Złote Formaty. Zwycięzca konkursu TVP PiK za najlepszy program kulturalny (2011). Na Przeglądach i Konkursach Twórczości Oddziałów Terenowych zdobył dwie nagrody - jedną za „Rozmowę Dnia” i jedną za cykl o wybitnych łodzianach ,,Łódzcy Europejczycy’’. Za osiągnięcia dziennikarskie wyróżniany między innymi przez środowisko akademickie i organizacje pozarządowe. Autor filmów dokumentalnych, właściciel firmy producenckiej, a także nauczyciel akademicki.
Mariusz HaładyjPodsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju Mariusz HaładyjPodsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju 9 grudnia 2015 r. powołany na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju. W 2002 r. rozpoczął pracę w Kancelarii Adwokackiej w Lublinie. Od 2003 r. był zatrudniony w Najwyższej Izbie Kontroli. W roku 2006 odbył staż w Stałym Przedstawicielstwie RP przy Unii Europejskiej w Brukseli w Wydziale ds. Kontaktów Gospodarczych. Od 2006 r. pracował w Ministerstwie Finansów w Departamencie Kontroli Skarbowej w Wydziale Kontroli Gospodarowania Mieniem Skarbu Państwa na stanowiskach najpierw głównego specjalisty, a od 2007 r. na stanowisku naczelnika wydziału. Od 2008 r. był zatrudniony w Ministerstwie Gospodarki w Sekretariacie Ministra na stanowisku najpierw naczelnika wydziału ds. eksperckich i koordynującego pion obsługi dokumentacji, a od 2009 r. na stanowisku zastępcy dyrektora nadzorującego pracę wydziałów prawa gospodarczego i finansowego oraz samodzielne stanowiska ds. eksperckich. Od lutego 2012 r. do grudnia 2015 r. podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki.Ukończył magisterskie studia prawnicze na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz podyplomowe „Prawo spółek” na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył także aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie oraz aplikację kontrolerską w Najwyższej Izbie Kontroli. Jest radcą prawnym.
Sławomir KarasińskiRadca prawny, Partner Kancelarii Fortak & Karasiński Radcowie Prawni Spółka Partnerska Sławomir KarasińskiRadca prawny, Partner Kancelarii Fortak & Karasiński Radcowie Prawni Spółka Partnerska Radca Prawny Sławomir Karasiński jest partnerem Kancelarii odpowiedzialnym za obsługę w zakresie europejskiego prawa gospodarczego i podatkowego oraz prawa farmaceutycznego. Mec. Karasiński wspiera jednocześnie w obszarze porad prawnych związanych z rynkiem nieruchomości. Istotną część jego praktyki zajmuje obsługa podmiotów gospodarczych z udziałem wspólników z obszaru UE oraz USA, Kanady. Ukończył Międzynarodowe Prawo Handlowe oraz Międzynarodowy Arbitraż (Haga 2000), Międzynarodowe Prawo Porównawcze (Graz1998),Europejskie Prawo Gospodarcze i Podatkowe (LL.M "Pallas" 2002/2003), jak również Prawo Własności Intelektualnej (Macao, 2005).
Michał KijewskiRadca prawny, założyciel oraz wspólnik Kijewski, Graś Kancelaria Prawna Michał KijewskiRadca prawny, założyciel oraz wspólnik Kijewski, Graś Kancelaria Prawna Specjalizuje się w tematyce obrotu nieruchomościami, obejmującej pełen zakres spraw związanych z inwestycjami w nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii ich zabudowy oraz zagospodarowywania. Ma gruntowną wiedzę z dziedziny reprywatyzacji majątku nieruchomego i zagadnień dotyczących użytkowania wieczystego. Jest doświadczonym negocjatorem oraz pełnomocnikiem procesowym. Prowadzi rozmaite postępowania sądowe i arbitrażowe, głównie z zakresu prawa cywilnego, ale także w obszarze prawa handlowego. Poszukuje dla klientów rozwiązań kompromisowych i pomaga w ugodowym zakończeniu zaistniałych sporów. Biegle włada językiem angielskim. Wybrane projekty prowadzone w ostatnim czasie: • kompleksowa obsługa prawna przy procesie inwestycyjnym oraz procesie sprzedaży projektów centrów handlowych • obsługa procesów inwestycyjnych projektów mieszkaniowych • kompleksowa obsługa prawna farm wiatrowych • przygotowanie umów inwestycyjnych przejęcia spółek (wraz z due diligence) notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych • przygotowanie pełnej procedury związanej z łączeniem transgranicznym spółek • obsługa sporów sądowych z udziałem spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych
Cezary KocikWiceprezes Zarządu, mBank S.A. Cezary KocikWiceprezes Zarządu, mBank S.A. Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Finanse i Bankowość. W 2015 r. ukończył Advanced Management Program (AMP 189) w Harvard Business School. Posiada licencję maklera papierów wartościowych.

Od początku swojej kariery zawodowej związany jest z bankowością. W latach 1994 – 1996 pracował w Domu Maklerskim Banku PBG jako makler papierów wartościowych. W 1996 rozpoczął pracę w Banku PBG jako główny specjalista w Departamencie Bankowości Inwestycyjnej, gdzie odpowiadał m.in. za przygotowanie i realizację transakcji zakupu spółek strategicznych. W latach 1997 – 2000 skutecznie przeprowadził szereg procesów restrukturyzacyjnych kredytów korporacyjnych w Banku BPG, a następnie w strukturach jego spadkobiercy – Banku Pekao SA. W latach 2000-2004 pracował na stanowisku Dyrektora Oddziału Banku Pekao SA w Łodzi, wówczas 5 największego oddziału w strukturze Pekao SA.

Od 2004 r. współtworzy bankowość detaliczną mBanku: początkowo w obszarze ryzyka kredytów detalicznych, a następnie w obszarze sprzedaży i procesów biznesowych, gdzie m.in. wdrożył system CRM oraz istotnie zwiększył efektywność kluczowych procesów sprzedażowych w kanałach zdalnych. Od kwietnia 2012 r. pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu.
Jan KolańskiPrezes Zarządu, Colian Holding S.A. Jan KolańskiPrezes Zarządu, Colian Holding S.A.(tbc) Główny akcjonariusz i prezes zarządu jednej z największych firm spożywczych w Polsce. Swoją działalność biznesową zapoczątkował w 1990 roku od produkcji ziół i przypraw. Dzięki odważnym decyzjom biznesowym i śmiałym akwizycjom w portfolio holdingu znajdują się cenione marki słodyczy: Goplana, Solidarność, Jutrzenka, Familijne, Grześki, Jeżyki, Akuku!, Elizabeth Shaw; napojów Hellena oraz przypraw Appetita i bakalii Siesta. Jest prezesem Klastra Spożywczego Wielkopolski Południowej oraz wiceprezesem POLBISCO - Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych. Członek Wielkopolskiej Rady Trzydziestu, prestiżowego organu doradczego powołanego przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Wielokrotnie nagrodzony za znaczące osiągnięcia biznesowe, gospodarcze oraz wspieranie lokalnej działalności sportowej, naukowej i kulturalnej. Laureat prestiżowych konkursów: Przedsiębiorca 25-lecia Wolności RP, Biznesowa Osobowość Roku 2015, Dynamiczny Przedsiębiorca edycja 2014 roku, Renomowany Przedsiębiorca Roku 2014, Srebrny Parasol KIG 2011, Biznesmen Roku 2008, Wzorowy Agroprzedsiębiorca RP 2008 roku oraz Top Manager 2007 roku. Wyróżniony Odznaką Honorową Ministra Gospodarki za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.
prof. Grzegorz W. KołodkoWiceprezes Rady Ministrów i Minister Finansów w latach 1994–1997, 2002–2003 Prof. Grzegorz W. KołodkoWiceprezes Rady Ministrów i Minister Finansów w latach 1994–1997, 2002–2003 Intelektualista i polityk, jeden z głównych architektów polskich reform gospodarczych, czterokrotnie wicepremier i minister finansów w latach 1994-97 i 2002-03. Członek Europejskiej Akademii Nauki, Sztuki i Literatury. Dyrektor Centrum Badawczego Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER (www.tiger.edu.pl) w Akademii Leona Koźmińskiego. Autor i redaktor 50 książek oraz licznych artykułów naukowych opublikowanych w 26 językach. Najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista. Doktor Honoris Causa dziesięciu zagranicznych uniwersytetów. Maratończyk i podróżnik; zwiedził ponad 160 krajów
prof. nadzw. dr hab. Robert KozielskiDyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania U.Ł. prof. nadzw. dr hab. Robert KozielskiDyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania U.Ł. Prof. nadzw. dr hab. Robert Kozielski - dyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, wykładowca, stypendysta Fundacji Fulbrighta (USA, Willamette University) oraz członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał tytuł Chartered Marketer wydawany przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie – największą i najstarszą na świecie instytucję szkoleniowo-konsultingową specjalizującą się w dziedzinie marketingu. Członek Rady Doradczej („Advisory Board”) Minot State University, USA. Prowadził wykłady i programy badawcze między innymi na uniwersytetach: Maryland (USA), Lund (Szwecja), Edynburg (Szkocja) oraz Middlesex (Wielka Brytania), University of Kelanyia (Sri Lanka). W ciągu dwudziestoletniej pracy szkoleniowo-konsultacyjnej pracował między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Microsoft, Hewlett-Packard, Merck, Danone, Johnson&Johnson, Bayer, mBank, Aflofarm, Tubądzin, Polpharma, Merck, Abbott, LOTOS i inne. Pracował także w Zarządzie Grupy Kapitałowej REDAN. Był członkiem Rad Nadzorczych GK REDAN S.A., CAM Media S.A. Członek Rady Fundacji „Happy Kids”, która buduje i opiekuje się rodzinnymi domami dziecka.
Krzysztof Koźmiński Kierownik Projektów, ROEX sp. z o.o. Krzysztof Koźmiński Kierownik Projektów, ROEX sp. z o.o. Absolwent studiów z zakresu Administracji Europejskiej oraz Zarządzania. W latach 2009-20016 zatrudniony w sektorze publicznym w instytucji wdrażającej programy UE – Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, gdzie odpowiedzialny był za weryfikację i kontrolę realizowanych projektów. W toku swojej pracy dokonał kontroli kilkuset projektów. W ROEX odpowiada za kompleksowe przygotowanie dokumentacji związanej z Funduszami UE jak również doradza Przedsiębiorcom na etapie aplikowania i prawidłowego rozliczania projektów.
Jarosław KrocPrezes Zarządu, Accenture Polska Jarosław KrocPrezes Zarządu, Accenture Polska Od 2002 roku Jarosław Kroc jest dyrektorem zarządzającym i prezesem polskiego oddziału Accenture, globalnej firmy świadczącej usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu.

Rozpoczął swoją karierę w Accenture ponad 20 lat temu, po ukończeniu studiów na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego. Pracował m.in w Londynie i Madrycie. Jego wieloletnie doświadczenie w Accenture obejmuje wdrożenie kilkudziesięciu projektów z zakresu zarządzania i integracji systemów informatycznych dla czołowych polskich i zagranicznych instytucji finansowych. Pracując w Accenture, ukończył Executive MBA w szkole zarządzania Kellogg przy Northwestern University w Chicago.
dr Norbert Krygier Członek Zarządu, CTO INTELO sp. z o. o. dr Norbert Krygier Członek Zarządu, CTO INTELO sp. z o. o. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego oraz studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie w 2001 r. uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Od 2001 do 2013 roku adiunkt w Zakładzie Sztucznej Inteligencji i Narzędzi Informatyki w Katedrze Informatyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, koncentrując swój obszar badawczy w szczególności na tworzeniu i wykorzystywaniu inteligentnych systemów informatycznych w procesie wspomagania zarządzania. Po odbyciu w 2003 roku stażu w instytucie IC2 (University of Texas at Austin, USA) prowadził wykłady z projektowania i wdrażanie innowacji lub przedsięwzięcia technologicznego w ramach polsko-amerykańskich studiów (Master of Science in Science and Technology Commercialization - MSSTC) realizowanych przez Centrum Transferu Technologii UŁ. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w obszarze IT. Od 2013 roku realizował szereg innowacyjnych projektów informatycznych zarówno dla podmiotów komercyjnych jak i jednostek samorządu terytorialnego. W INTELO Sp. z o.o. odpowiedzialny za rozwój dedykowanych systemów klasy ERP realizowanych dla firm z sektora MŚP.
Robert KrzakCzłonek Rady Nadzorczej, Piotr i Paweł S.A. Robert KrzakCzłonek Rady Nadzorczej, Piotr i Paweł S.A. Absolwent, z wyróżnieniem summa cum laude, studiów prawniczych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Prezes Forum Polskiego Handlu. Manager zewnętrzny z doświadczeniem w wielu europejskich firmach rodzinnych. Od ponad 30 lat związany z biznesem na kierowniczych i zarządczych stanowiskach. Pracował m.in. dla Julius MEINL AG, ELECTROLUX, ZELMER, NOMI, KOMFORT, BIOTON, RUCH, EMPERIA.
Krzysztof KwiatkowskiPrezes Najwyższej Izby Kontroli Krzysztof KwiatkowskiPrezes Najwyższej Izby Kontroli Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Działał w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów, był członkiem władz krajowych stowarzyszenia. W latach 1997-2001 doradca i sekretarz Prezesa Rady Ministrów, Jerzego Buzka. W 2006 roku uzyskał mandat radnego sejmiku województwa łódzkiego, w którym objął stanowisko wiceprzewodniczącego. W wyborach parlamentarnych w 2007 wybrany z okręgu łódzkiego na senatora VII kadencji. Kierował Komisją Ustawodawczą. W lutym 2009 roku został sekretarzem stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. 14 października 2009 roku powołany na urząd ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego. W wyborach parlamentarnych w 2011 uzyskał mandat poselski z okręgu łódzkiego. 26 lipca 2013 powołany przez Sejm na prezesa Najwyższej Izby Kontroli. 9 sierpnia 2013 roku jego wybór na szefa NIK zatwierdził Senat. 27 sierpnia 2013 roku, po zaprzysiężeniu w Sejmie, Krzysztof Kwiatkowski rozpoczął swoją sześcioletnią kadencję na stanowisku Prezesa Najwyższej Izby Kontroli.
Sławomir Lachowski Twórca mBanku Sławomir Lachowski Twórca mBanku Profesjonalista w dziedzinie finansów i bankowości, inicjator wielu innowacyjnych start-up’ów w tych obszarach. Twórca mBanku, pierwszego banku internetowego w Polsce, który stał się jednym z największych banków tego typu na świecie, a także Bank SMART - pierwszego mobilnego banku europejskiego. Był członkiem zarządu PBG Bank i PKO Bank Polski oraz prezesem mBank i FM Bank PBP. Członek wielu rad nadzorczych spółek giełdowych w Polsce i zagranicą. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Handlu Zagranicznego SGPiS (SGH). Studiował również na Uniwersytecie Jana Gutenberga w Moguncji oraz Uniwersytecie w Zurychu. Autor wielu artykułów z dziedziny zarządzania, przywództwa i innowacyjności oraz książek Droga innowacji, Studio EMKA 2010, DROGA ważniejsza niż cel. Wartości w życiu i biznesie. Studio EMKA 2012 oraz Od wartości do działania. Przywództwo w czasach przełomowych, Studio EMKA 2013.
dr Adrianna LewandowskaPrezes Instytutu Biznesu Rodzinnego (IBR), doradca i Partner Zarządzający w Lewandowska i Partnerzy dr Adrianna LewandowskaPrezes Instytutu Biznesu Rodzinnego (IBR), doradca i Partner Zarządzający w Lewandowska i Partnerzy Wizjonerka polskiej przedsiębiorczości rodzinnej, strateg, doradca, architekt sukcesu wielu polskich firm rodzinnych. Doradca i Partner Zarządzający w Lewandowska i Partnerzy, od lat wspiera firmy rodzinne w zakresie strategii rozwoju, procesów sukcesyjnych oraz zarządzania zmianą. Członek IFERA, wykładowca MBA oraz licznych studiów podyplomowych. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, oprócz publikacji, wystąpień kongresowych i tworzenia praktycznych narzędzi dla biznesu rodzinnego, stworzyła jedyną w Polsce platformę wymiany myśli i doświadczeń biznesowych, jaką jest Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych.
Andrzej LewandowskiCzłonek Zarządu JTI Polska Spółka z o.o., Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji Andrzej LewandowskiCzłonek Zarządu JTI Polska Spółka z o.o., Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. W JTI Polska odpowiedzialny za relacje zewnętrzne firmy, zaangażowanie regulacyjne, komunikację i działania społeczne. W latach 2001-2006 pracownik Kancelarii Prezydenta RP.
prof. Irena LipowiczKierownik Katedry Prawa Administracyjnego i Samorządu Terytorialnego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie prof. Irena LipowiczKierownik Katedry Prawa Administracyjnego i Samorządu Terytorialnego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie W 1976 r. ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Została asystentem, a następnie adiunktem na Wydziale Prawa Uniwersytetu Śląskiego. W 1981 r. uzyskała tytuł doktora prawa. W latach 1976-1980 w ZNP. Od 1980 r. członek związku zawodowego „Solidarność" oraz współzałożyciel „Związku Górnośląskiego". W latach 1991-2000 poseł na Sejm, członek Komisji Konstytucyjnej Zgromadzenia Narodowego opracowującej Konstytucję z 1997 r., zwłaszcza w zakresie samorządu terytorialnego i ochrony danych osobowych. W 1992 r. uzyskała tytuł doktora habilitowanego. Od 1997 r. przewodnicząca Komisji Samorządu Terytorialnego, zastępca przewodniczącego Klubu Parlamentarnego Unii Wolności oraz wiceprzewodnicząca Zgromadzenia Parlamentarnego OBWE, a także członek Komisji Spraw Zagranicznych. W latach 2000-2004 Ambasador nadzwyczajny i pełnomocny Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Austrii. W latach 2004-2006 Ambasador- Przedstawiciel Ministra Spraw Zagranicznych ds. Stosunków Polsko-Niemieckich, zaś w latach 2008-2010 dyrektor zarządzający Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej. Od 2005 r. do 2010 r. była członkiem Kolegium NIK. W latach 2006-2010 profesor Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Od 2008 do 2010 r. wybrana na członka Komitetu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. W 2009 r. otrzymała tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu Osnabruck. Została odznaczona Wielkim Złotym Orderem za Zasługi dla Republiki Austrii, Wielkim Krzyżem Zasługi Orderu Zasługi dla Republiki Federalnej Niemiec oraz odznaczeniami krajów związkowych Styrii i Górnej Austrii. W latach 2010-2015 pełniła funkcję Rzecznika Praw Obywatelskich. Od 1998 r. jest profesorem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, obecnie Kierownikiem Katedry Prawa Administracyjnego i Samorządu Terytorialnego. Jest także członkiem zarządu Societas Iuris Publici Europaei (SIPE), Rady Uniwersytetu Narodów Zjednoczonych (UNU) oraz Uniwersytetu we Viadrinie. Odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Otrzymała liczne wyróżnienia zawodowe między innymi: nagrodę "Złoty Paragraf", nagrodę prawniczą im. Edwarda Wendego, nagrodę im. Grzegorza Palki za zasługi dla samorządu terytorialnego, nagrodę św. Jadwigi Uniwersytetu Wrocławskiego, nagrodę "Złota Synapsa" i nagrodę PSOU za zasługi na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Główne zainteresowania naukowe: teoria prawa administracyjnego, samorząd terytorialny, innowacje w administracji publicznej, sfera wewnętrzna administracji.
dr Michał LubinaAdiunkt w Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ dr Michał LubinaAdiunkt w Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ Zajmuje się m.in. badaniem stosunków rosyjsko-chińskich. Jest autorem czterech książek, w tym pierwszej w Polsce monografii o współczesnych stosunkach rosyjsko-chińskich (Niedźwiedź w cieniu smoka). Wkrótce ukaże się jego pierwsza książka po angielsku (Russia-China. A Political Marriage of Convenience). Od 2009 r. jest również związany biznesowo z Chinami (branża turystyczna).
Małgorzata Ławniczek-BlażlakKierownik Projektów, Roex sp. z o.o. Małgorzata Ławniczek-BlażlakKierownik Projektów, Roex sp. z o.o. Ma ponad 9 letnie doświadczenie w doradztwie dla przedsiębiorstw głownie z sektora MŚP, w zakresie pozyskiwania zewnętrznego finansowania, w szczególności pochodzących z funduszy UE. W swojej dotychczasowej karierze współpracowała z ponad 200 firmami, dla których pozyskała fundusze wsparcia na kwotę około 1 mld zł. Jej silnym atutem jest zrozumienie potrzeb przedsiębiorców w zakresie rozwoju ich przedsiębiorstw przez innowacje. Poprzez umiejętne połączenie potencjału świata nauki z potrzebami firm identyfikuje obszary potencjału rozwoju przedsiębiorstw, dzięki wykorzystaniu których odnoszą one sukces na wspólnym rynku. Co dzieje się dzięki praktycznemu wykorzystaniu wiedzy w celu przygotowania firm do prowadzenia efektywnych działań inwestycyjnych począwszy od badań, poprzez inwestycje, a skończywszy na internacjonalizacji.
Artur MalarskiBranch Director Lodz, ROHLIG SUUS Logistics S.A. Branch Director Lodz, ROHLIG SUUS Logistics S.A. Artur Malarski W 1996 roku ukończył Ekonomikę i Organizację Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim, w 2016 ukończył Studium Podyplomowe Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od wielu lat pełni funkcje kierownicze w firmach sektora B2B. Z logistyką związany jest od 2007 roku. Od 2011 roku pełni funkcję dyrektora łódzkiego oddziału firmy Rohlig SUUS Logistics SA., w którego strukturach zarządza zarówno procesami transportowymi i logistycznymi jak i sprzedażą.
Barbara MalecPrzewodnicząca Rady Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa Barbara MalecPrzewodnicząca Rady Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa Ukończyła w 1967 r. Wydział Budownictwa Ogólnego Politechniki Łódzkiej z tytułem magistra inżyniera budownictwa. Bezpośrednio po ukończeniu studiów rozpoczęła pracę zawodową, którą kontynuuje do dnia dzisiejszego. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej do sporządzania projektów budowlanych i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, uzyskała również tytuł rzeczoznawcy budowlanego w tej specjalności. Wykonując zawód inżyniera budownictwa, pełni nieustannie samodzielne funkcje w budownictwie. Od lat 80-tych oddana pracy społecznej w Polskim Związku Inżynierów i Techników Budownictwa – zorganizowała Oddział PZITB w Piotrkowie Tryb., pełniąc przez 20 lat funkcję jego prezesa, obecnie drugą kadencję jest Przewodniczącą Głównego Sądu Koleżeńskiego Związku. Uczestniczyła w pracach Międzystowarzyszeniowego Komitetu Organizacyjnego Łódzkiej Izby Inżynierów Budownictwa i do dzisiaj jest wierna tej organizacji. Od powstania ŁOIIB aktywnie działa w samorządzie zawodowym jako delegat na okręgowe i krajowe zjazdy ŁOIIB we wszystkich kadencjach, członek Prezydium Rady ŁOIIB w I, II i III kadencji, zastępca przewodniczącego Rady ŁOIIB oraz członek Prezydium Rady Krajowej w III kadencji. W obecnej kadencji – od 2014 roku Przewodnicząca Rady ŁOIIB i członek Krajowej Rady.
prof. Monika MarcinkowskaDyrektor Instytutu Finansów Uniwersytetu Łódzkiego, członek European Banking Authority Banking Stakeholder Group prof. Monika Marcinkowska Dyrektor Instytutu Finansów Uniwersytetu Łódzkiego, członek European Banking Authority Banking Stakeholder Group Profesor Monika Marcinkowska jest kierownikiem Katedry Bankowości oraz Dyrektorem Instytutu Finansów na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Koordynowała wiele projektów badawczych, jest autorką wielu publikacji na temat bankowych regulacji ostrożnościowych, stabilności finansowej, władztwa korporacyjnego, zarządzania bankiem i kapitału relacyjnego. Jest wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk o Finansach Polskiej Akademii Nauk oraz członkiem Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych. W przeszłości pracowała w kilku instytucjach finansowych, w obszarze controllingu i zarządzania finansowego. Jest członkiem doradczej Bankowej Grupy Interesariuszy przy Europejskim Urzędzie Nadzoru Bankowego.
prof. dr hab. Adam Mariański Doradca podatkowy, adwokat,
Partner zarządzający w Mariański Group,
Prezes Stowarzyszenia Polskich Firm Rodzinnych
prof. dr hab. Adam Mariański Doradca podatkowy, adwokat,
Partner zarządzający w Mariański Group,
Prezes Stowarzyszenia Polskich Firm Rodzinnych
Doświadczony doradca polskich firm rodzinnych, w tym także w procesie sukcesji biznesu. Specjalizuje się w sukcesji podatkowej, podatkach dochodowych, kontrolach i postępowaniu podatkowym oraz w ochronie praw jednostki w prawie podatkowym i planowaniu podatkowym. Prezes Stowarzyszenia Polskich Firm Rodzinnych, współpracownik Centrum Dokumentacji i Studiów Podatkowych Uniwersytetu Łódzkiego, członek zarządu polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Podatkowego (International Fiscal Association – IFA). Jest członkiem Komitetu Akademickiego Europejskiego Stowarzyszenia Profesorów Prawa Podatkowego, a także Rady Programowej „Przeglądu Podatkowego”. Leader i założyciel Mariański Group. Zarządza zespołem doświadczonych ekspertów z zakresu prawa, podatków i ekonomii. Wysokiej klasy specjalista z dziedziny restrukturyzacji i sukcesji biznesu o wieloletnim doświadczeniu w opracowywaniu nowatorskich rozwiązań. Uczestniczy w procedurach legislacyjnych, dotyczących prawa podatkowego. Autor ponad dwustu publikacji z tej dziedziny. Wykładowca uniwersytecki. Prowadzi szkolenia dla doradców podatkowych i pracowników organów podatkowych.
prof. dr hab. inż. Zygmunt MeyerKierownik Zakładu Mechaniki Gruntów i Fundamentowania Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, wiceprezydent European Council of Engineers Chambers (ECEC), przewodniczący Rady Zachodniopomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa prof. dr hab. inż. Zygmunt MeyerKierownik Zakładu Mechaniki Gruntów i Fundamentowania Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, wiceprezydent European Council of Engineers Chambers (ECEC), przewodniczący Rady Zachodniopomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa Wykształcenie: mgr inż. budownictwa 1968 (Politechnika Szczecińska); dr inż. (bud.) 1974 (Politechnika Szczecińska); dr hab. inż. (bud.) 1983 (Politechnika Gdańska); prof. n. tech. (bud.) 1992. Staż naukowy w Imperial College of Science and Technology University of London 1976-1977 jako stypendysta The British Council. Zatrudnienie: od 1968 do chwili obecnej Politechnika Szczecińska (obecnie ZUT w Szczecinie), aktualnie jako profesor zwyczajny. W latach 1984-2014 kierownik Katedry Geotechniki; prorektor PS, dziekan WBiA PS; 1991-1998 r. Eko-Inwest S.A. – dyrektor; 1999-2002 – rektor założyciel WSIE (niepubliczna uczelnia); 2002-2006 – Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego. Od 2010 r. przewodniczący Rady Okręgowej ZOIIB; od września 2015 r. wiceprezydent European Council of Engineers Chambers (ECEC). Posiada uprawnienia budowlane, uprawnienia geologiczne i certyfikat geotechniczny.
dr Jacek Mrozik Dziekan College of Business, Minot State University, USA dr Jacek MrozikDziekan College of Business, Minot State University, USA Polak mieszkający w Stanach Zjednoczonych, z bogatym doświadczeniem międzynarodowym W 2010 roku, po dziewiętnastu latach kariery zawodowej w biznesie, uzyskał doktorat i zaczął karierę na uczelni. Najpierw w Clemson University jako profesor wizytujący, a następnie Minot State University jako adiunkt marketingu. W 2013 r. został Dziekanem Kolegium Biznesu a w sierpniu 2017 r. uzyskał awans na stanowisko Wiceprezesa Stowarzyszenia Absolwentów, Nauczania Online i Na Odległość oraz Kontynuujących Edukację. Poza nauczaniem i zarządzaniem Kolegium Biznesu, dr Mrozik prowadzi badania i publikacje z zakresu Planowania Strategicznego dla nowej strategii MSU - Empowering Generations oraz pozyskuje fundusze i rozwija współpracę międzynarodową w zakresie szkolnictwa wyższego.W swojej karierze biznesowej dr Mrozik pracował w kilku dużych międzynarodowych korporacjach i mniejszych firmach, takich jak: Grupa Orange-FT, Netia - Group Telia Sonera, firma doradcza Citibank i IBM w zakresie kompetencji członków zarządu, członka zespołu zarządzającego, dyrektora działu, dyrektora marketingu, kierownika projektu, konsultanta, inżyniera i analityka.
Agnieszka Mróz Logisfera Nova Agnieszka MrózLogisfera Nova Wykorzystując metodologię service design oraz design thinking realizuje procesy projektowe zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, korporacji, instytucji publicznych, jak również organizacji pozarządowych. W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadziła kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń dot.wybranych aspektów procesu projektowania usług oraz design thinking.
Łukasz MichałowskiBusiness Development Manager, Raben Logistics Polska Sp. z o. o. Łukasz MichałowskiBusiness Development Manager, Raben Logistics Polska Sp. z o. o. Od ponad dziewięciu lat doradza przedsiębiorcom w procesie optymalizacji łańcucha dostaw w dystrybucji krajowej i międzynarodowej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie wszystkich rodzajów transportu, w tym także multimodalnego. Od ponad trzech lat nadzoruje właściwą jakość obsługi kluczowych klientów Grupy Raben. Odpowiada także za poszukiwanie kierunków rozwoju oraz całościowe zarządzanie działalnością operacyjną w obszarze sprzedaży usług dystrybucji międzynarodowej. Jako Ambasador CSR angażuje się w podnoszenie świadomości społecznej odpowiedzialności biznesu i edukację. Szczególnie w zakresie roli jakości transportu w kompensacji negatywnego wpływu na środowisko. Aktywnie wspiera działania prowadzące do konsolidacji i poprawy sytuacji branży logistycznej. Zasiada w Radzie Nadzorczej Związku LODZistics – Logistycznej Sieci Biznesowej Polski Centralnej.
dr hab. Dominik MierzejewskiKierownik Ośrodka Spraw Azjatyckich, profesor w Katedrze Studiów Azjatyckich Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego dr hab. Dominik MierzejewskiKierownik Ośrodka Spraw Azjatyckich, profesor w Katedrze Studiów Azjatyckich Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego Doktor habilitowany w dziedzinie nauki społecznych w dyscyplinie nauki o polityce (2014); studia języka chińskiego na Shanghai International Studies University (1999 – 2000 i 2003 – 2004), stypendium Jana Karskiego przyznawane przez American Center for Polish Culture, staż w the Heritage Foundation w Waszyngtonie (2003), staż w Chińskiej Akademii Nauk (2010-2011, Pekin), członek organizacji międzynarodowych: Association for Asian Studies, European Association for Chinese Studies (członek zarządu), European International Studies Association oraz członek zespołów redakcyjnych “Azja-Pacyfik” (rocznik) oraz “Journal of Contemporary Eastern Asia” (Austria/Korea Południowa), publikacje m.in. w China Policy Institute na Uniwersytecie Nottingham, w pracach zbiorowych wydawanych przez Routledge, Rowman and Littlefield oraz periodykach „China: An International Journal” czy “Journal of Contemporary Eastern Asia”, autor monografii poświęconej retoryce chińskiej dyplomacji.
Waldemar OlbrykCzłonek Zarządu, Echo-Investment Waldemar OlbrykCzłonek Zarządu, Echo-Investment Waldemar Olbryk jest od ponad 20 lat związany z branżą nieruchomości i inwestycji zarówno po stronie deweloperskiej jak i utrzymaniowej. Obecnie pracuje w Echo Investment S.A., na stanowisku Dyrektora Działu Mieszkaniowego, w funkcji Członka Zarządu. Pracował w branży paliwowej (British Petroleum), handlowej (Apsys), czy biurowo-przemysłowej (Philips). Ostatnie lata był związany ze Skanska, gdzie współtworzył na terenie Polski biurową organizację deweloperską. Prowadził projekty w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego jak i program przygotowujący konsolidację funkcji wsparcia biznesu. Specjalizuje się w szeroko pojętym zarządzaniu projektami i zespołami, a także w zakresie budowania relacji biznesowych. Jego pasją jest wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i wspieranie zmian zarówno wewnątrz firmy jak i w jej otoczeniu, gdzie najważniejszym aspektem jest perspektywa użytkownika i klienta. Jest pomysłodawcą koncepcji współpracy opartej na wielowymiarowym spojrzeniu na analizę potrzeb: www.dicedilemma.com. Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Ekonomiczno-Sojologiczny) i posiada tytuł MBA prowadzonego przez Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania, Uniwersytet Łódzki i University of Maryland, a także tytuł Project Management Professional wydany przez Project Management Institute.
prof. dr hab. Witold M. OrłowskiRektor Akademii Vistula w Warszawie, główny doradca ekonomiczny PwC Polska Sp. z o.o. prof. dr hab. Witold M. OrłowskiRektor Akademii Vistula w Warszawie, główny doradca ekonomiczny PwC Polska Sp. z o.o. Witold M. Orłowski, profesor nauk ekonomicznych, rektor Akademii Vistula w Warszawie, i główny doradca ekonomiczny PwC Polska. Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, przewodniczący Rady Powierniczej Muzeum Narodowego w Warszawie. Były szef zespołu doradców ekonomicznych prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego, członek Narodowej Rady Rozwoju przy prezydencie Lechu Kaczyńskim i Rady Gospodarczej Rządu przy premierze Donaldzie Tusku. Studiował na Uniwersytecie Łódzkim i Uniwersytecie Harvarda. W latach 1993-97 w Banku Światowym. W latach 2001-2005 szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP. W przeszłości również dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, doradca Głównego Negocjatora członkostwa Polski w Unii Europejskiej, Specjalny Doradca Komisji Europejskiej, członek Rady Makroekonomicznej Ministra Finansów, doradca wielu organizacji krajowych i międzynarodowych. Autor 11 książek i 200 publikacji naukowych, popularny komentator ekonomiczny i felietonista głównych polskich gazet.
Michał OswaldDyrektor Zarządzający, Fortech Sp. z o.o. Michał OswaldDyrektor Zarządzający, Fortech Sp. z o.o. Ukończył Uniwersytet Łódzki zdobywając tytuł magistra Konserwatorskiej Ochrony Przyrody oraz Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego na wydziale Ochrony Środowiska, gdzie został inżynierem Agronomii i Agrobiznesu. Po ukończeniu studiów podjął zatrudnienie w Fabryce Hibner, specjalizującej się w produkcji obuwia militarnego. Praca koordynatora na wydziale konfekcji nauczyła go podstaw pracy z twarzami sztucznymi. Stale podnosił swoje kwalifikacje i po restrukturyzacjach firmowych, Pan Oswald został zatrudniony w Spółce Fortech, jako Zastępca Kierownika Produkcji. Po pewnym czasie objął funkcję Kierownika Produkcji. Kolejne przekształcenia pozwoliły mu na pracę Specjalisty ds. Logistyki oraz Pełnomocnika ds. Jakości. Jednym z osiągnięć, które należy wymienić było Wdrożenie Systemu Zarządzenia jakością ISO 9001:2008 w Spółce i pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. ISO. Determinacja oraz wszechstronna wiedza zdobywana na tych wszystkich stanowiskach pozwoliły mu objąć obecne stanowisko Dyrektora Zarządzającego w firmie Fortech i wraz z Zarządem sprawnie kierować rozwojem i działalnością Spółki.
Ignacy PeteckiPrezes Zarządu, PPHU Petecki Ignacy PeteckiPrezes Zarządu, PPHU Petecki Założyciel jednej z największych w Polsce grupy produkującej stolarkę budowlaną z PVC i Aluminium, w skład której wchodzą obecnie PETECKI PPHU, PETECKI Sp. z o.o i od 2010 roku Petecki INVESTMENT. Od ponad dwudziestu lat działa w branży budowlanej. Dzięki swojej pracowitości, konsekwencji oraz precyzyjnie określonym celom, bez kompleksów rozwija polską produkcję, handel i usługi. Dzięki szeroko pojętym inwestycjom tworzy miejsca pracy, aktualnie zatrudnia ponad 800 osób. Dla Ignacego Peteckiego nadrzędną wartością jest dbałość o najwyższą jakość produktów i usług. W tym celu wdrożono w Grupie Petecki system zarzadzania jakością oparty o normę ISO 9001-2008. Perfekcyjne i nowoczesne rozwiązania oferowane przez Grupę, której twórcą jest Ignacy Petecki sprawiają, że jest ona najlepszym partnerem dla inwestorów polskich i zagranicznych. Ignacy Petecki jest członkiem Związku Producentów, Dostawców i Dystrybutorów „Polskie Okna i Drzwi”. Otwarty na innowacyjne rozwiązania, wdraża najnowocześniejsze technologie i wprowadza nowe standardy na rynku stolarki i ślusarki otworowej. Jako pierwszy producent w Polsce wprowadził w 2009 r. do swojej oferty okna do domów pasywnych i niskoenergetycznych nagrodzone Złotym Medalem na MTB INTERBUD w Łodzi.
Jacek PękalaProkurent, Fortech Sp. z o.o. Jacek PękalaProkurent, Fortech Sp. z o.o. Po ukończeniu Technikum Mechanicznego w Łodzi zdobył wykształcenie w kierunku Obróbki Cieplnej Metali. Kontynuował edukację na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej uzyskując tytuł magistra inżyniera mechanika, na specjalności Maszyny i Urządzenia Przemysłu Energetycznego. Na studiach czynnie uczestniczył w pracach realizowanych przez Politechnikę Łódzką dla przemysłu motoryzacyjnego i energetycznego. Po ukończeniu studiów podjął pracę na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej w Instytucie Maszyn Przepływowych w charakterze pracownika naukowo-technicznego, gdzie realizował projekty m.in. dla Marynarki Wojennej oraz współorganizował sympozja naukowe Syncom. W 2000 roku ukończył studia podyplomowe na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego z zakresu wyceny nieruchomości oraz maszyn i urządzeń. Ciągłe rozwijanie pasji i zainteresowań w kierunku przetwórstwa tworzyw oraz obróbki metali doprowadziły do objęcia kierowniczego stanowiska w zakładzie zajmującym się powyższymi działalnościami. W 1996 roku udało się przekształcić spółkę na posiadającą 100% polskiego kapitału i od 2004 firma obrała obecny wygląd. Współpraca z młodym zespołem pozwala na dynamiczny rozwój firmy prowadzonej pod jego nadzorem, jak również zdobycie prestiżowych nagród za osiągnięcia.
Jerzy Pietrucha Prezes Zarządu, Grupa Pietrucha Jerzy Pietrucha Prezes Zarządu, Grupa Pietrucha Manager i inwestor. Z Grupą Pietrucha związany od 2009 roku, reprezentuje trzecie pokolenie rodzinnych przedsiębiorców. W wyniku wdrożenia planu sukcesji w 2012 roku przejął stery rodzinnego przedsiębiorstwa i od tego czasu konsekwentnie buduje konkurencyjne i innowacyjne przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji i dystrybucji najwyższej klasy zaawansowanych produktów z tworzyw sztucznych o bardzo szerokim zastosowaniu w sektorze inżynierii lądowej i wodnej. Grupa działa w 35 krajach, na 5 kontynentach. W ramach funduszu inwestycyjnego JPBC prowadzi również szeroko zakrojoną prywatną działalność inwestycyjną. Absolwent St. Claire’s College w Oxfordzie, Politechniki Gdańskiej na wydziale Inżynierii Materiałowej, University of Warvick na wydziale Inżynierii Produkcji. Absolwent studiów Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Arkadiusz PrzybyłCzłonek Zarządu, BZ WBK S.A. Arkadiusz PrzybyłCzłonek Zarządu, BZ WBK S.A. Z dniem 13 marca 2017r. objął stanowisko członka zarządu zarządzającego Obszarem Dystrybucji Detalicznej w Banku Zachodnim WBK.

Przed podjęciem współpracy z Bankiem Zachodnim WBK, Arkadiusz Przybył w 2011 r. pracował w Santander Consumer Finance jako Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, gdzie był odpowiedzialny m.in. za opracowanie planów strategicznych i finansowych, strategię produktów i sprzedaży, działalność operacyjną i regulacyjną, rozwój biznesu poprzez akwizycje. W 2012 r. został członkiem zarządu Santander Consumer Bank Polska, a od 2013 r. pełnił funkcję prezesa zarządu Santander Consumer Bank Polska.

W przeszłości Arkadiusz Przybył był dyrektorem ds. bankowości detalicznej w GE Capital Group (Zurych, Paryż), gdzie nadzorował strategię i rozwój bankowości detalicznej w Europie Środkowo- Wschodniej. W latach 2009-2010 pełnił funkcję prezesa GE Money Bank na Łotwie. Wcześniej pracował w McKinsey & Company (Warszawa) i był odpowiedzialny za projekty bankowe i ubezpieczeniowe w Europie.

Arkadiusz Przybył ukończył Uniwersytet Łódzki na kierunkach: Zarządzanie i Marketing, Finanse i Bankowość (dyplom z wyróżnieniem), a także studia MBA na INSEAD we Francji.
Paulina RutkowskaDyrektor HR, Grupa mBank Paulina RutkowskaDyrektor HR, Grupa mBank Wraz z zespołem odpowiada za budowę kultury organizacji zarówno w Polsce jak i w Czechach i na Słowacji, gdzie mieszczą się oddziały zagraniczne mBanku. Wiele lat związana z organizacją, do 2011 roku w roli dyrektora strategii marketingowej i komunikacji, od 6 lat w HR grupy. Jej zespół bierze aktywny udział w tworzeniu strategii organizacji. Buduje rolę partnera dla biznesu, bardzo blisko związaną z realizacją ich celów krótko- i długoterminowych. Wierzy w ludzi, dając im dużą swobodę działania, ale też idącą za nią odpowiedzialność. Jest absolwentką Warwick University w Wielkiej Brytanii, gdzie ukończyła studia International Business with German Studies, studiowała w Szwajcarii (Hoch Schule St.Gallen) i Niemczech (Heidelberg) a także ukończyła Advanced Management Program na IESE w Barcelonie.
dr Henryk SiodmokPrezes Zarządu Atlas dr Henryk SiodmokPrezes Zarządu Atlas Henryk Siodmok urodził się w roku 1965. Jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem Akademii Ekonomicznej w Krakowie na kierunku Ekonomia i Organizacja Handlu Zagranicznego oraz studiów MBA INSEAD w Fontainebleau. Pracę doktorską dotyczącą zarządzania relacjami z klientami w organizacjach sieciowych, obronił w SGH w 2004 roku. W latach 1989-1990 pracował jako analityk operacyjny w Pasco Company, następnie od 1991 do 1995 jako konsultant w firmie doradczej Bain & Co. W latach 1996-1997 był dyrektorem rozwoju na Europę Wschodnią oraz prezesem Tenneco Automotive Polska, następnie, w okresie 1997-2000, prezesem FLiD Drumet S.A. Od 2000 do 2003 pełnił funkcję prezesa zarządu Carman Polska sp. z o.o., a w latach 2003-2004 wiceprezesa ds. sprzedaży, finansów, kadr, informatyki, rozwoju i administracji w US Pharmacia sp. z o.o. Od 2005 do 2008 roku był członkiem i wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Grupy LOTOS SA. Od 2006 roku – w Grupie ATLAS, najpierw jako członek zarządu, a od 2007 roku na stanowisku prezesa zarządu.
Robert StanilewiczDziennikarz ekonomiczny, TVN24 BIS Robert StanilewiczDziennikarz ekonomiczny, TVN24 BIS Dziennikarz radiowy i telewizyjny. Od 2002 roku w redakcji ekonomicznej TVN24 a od roku 2007 w kanale biznesowym TVNCNBC. Dwukrotny laureat konkursu im Władysława Grabskiego organizowanego przez Narodowy Bank Polski. Otrzymał też nagrodę „Libertas et Auxilium” przyznawaną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów a także nagrodę im. Mariana Krzaka Związku Banków Polskich. Obecnie jest autorem i prowadzącym magazyn "Bilans" w TVN24BIS. Prace w mediach zaczynał w połowie lat 90 tych w łódzkim oddziale radia RMF FM.
Paweł SuchorzebskiPrezes Zarządu Prologus Sp. o.o. Paweł SuchorzebskiPrezes Zarządu Prologus Sp. o.o. Paweł Suchorzebski, posiada ponad 12-letnie doświadczenie w branży TSL. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego o specjalizacji Handel Morski. Doświadczenie zdobywał miedzy innymi w takich firmach jak C.Hartwig Gdynia S.A. oraz ATC Cargo S.A. Od 2011 pełni funkcje Prezesa Zarządu przedsiębiorstwa Prologus Sp. o.o.
dr inż. Jacek Szer Kanclerz Politechniki Łódzkiej dr inż. Jacek Szer Kanclerz Politechniki Łódzkiej Urodził się w 1969 r. w Turku. Absolwent Politechniki Łódzkiej, inżynier budownictwa, dr nauk technicznych. Od 1994 r. pracownik naukowo-dydaktyczny, a od 2003 r. adiunkt w Katedrze Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych na Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Łódzkiej. W działalności naukowej specjalizuje się w konstrukcjach murowych i zagadnieniach związanych z absorpcją promieniowania oraz występowaniem ryzyk w procesie inwestycyjnym. Ma na swoim koncie wiele publikacji naukowych. W 1997 r. zdobył uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Jest autorem i współautorem wielu orzeczeń o stanie technicznym budynków, opracowań projektowych i inwentaryzacji budowlanych. Od 2006 r. sprawował funkcję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Łodzi. Na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego powołany przez Ministra Infrastruktury z dniem 15 września 2011 r. Od 16 grudnia 2015 r. do 31 sierpnia 2016 r. pełnił obowiązki Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. W okresie 1 września 2016 r. – 11 sierpnia 2017 r. na wniosek Prezesa Rady Ministrów sprawował funkcję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Obecnie jest Kanclerzem Politechniki Łódzkiej.
dr inż. Józef SzmichPrezes Zarządu, Delia Cosmetics Sp. z o.o. dr inż. Józef SzmichPrezes Zarządu, Delia Cosmetics Sp. z o.o. Absolwent i wykładowca Wydziału Biochemii i Biotechnologii Politechniki Łódzkiej. Połączył naukę z biznesem, tworząc grupę kapitałową Delia Cosmetics. Od 1998 roku z sukcesami prowadzi działalność w branży kosmetycznej zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Obecnie jest znaczącym pracodawcą w regionie łódzkim, posiada pięć nowoczesnych laboratoriów, a także dwa zakłady produkcyjne o łącznej powierzchni ok. 10 tys.m2. Jest również pomysłodawcą Centrum Naukowo Badawczego dr Szmich, działającego przy łódzki Technoparku. Od 2014 jest członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Od wielu lat należy również do łódzkiego Klubu 500 - Stowarzyszenia Właścicieli, Prezesów i Dyrektorów Firm, Łódzkiej Izby Przemysłowo Handlowej oraz Konfederacji Lewiatan. Charyzmatyczny manager o ogromnej wiedzy z wielu dziedzin, wielokrotnie nagradzany w prestiżowych konkursach:
Członek Rady Nadzorczej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego 2014
Ambasador Polskiej Gospodarki w kategorii „Eksporter” 2014
Nominacja w konkursie „Menadżer Roku 2014
Partner Innowacyjnej Edukacji Uniwersytetu Łódzkiego 2014
Partner Innowacyjnej Edukacji Uniwersytetu Łódzkiego 2010
Profesjonalny Menadżer Województwa Łódzkiego 2010
Profesjonalny Menadżer Województwa Łódzkiego 2007
Wyróżnienie w rankingu „Diamenty Forbesa” 2009
Nominacja do Lidera Polskiego Biznesu 2015
Manager Roku województwa łódzkiego 2015

Od początku swojej działalności w biznesie, wraz z żoną Aliną Szmich wspiera wiele organizacji charytatywnych, np. Caritas czy fundację Gajusz, dla której przeznaczył część zysku ze sprzedaży kluczowego produktu Delia Cosmetics – henny do brwi i rzęs. Ta aktywna działalność filantropijna została nagrodzona prestiżową statuetką Dobroczyńcy Roku 2017.
Sylwester Józef SzymalakPrezes Zarządu, Zakłady Chemiczne Organika S.A., Grupa Kapitałowa Organika Sylwester Józef SzymalakPrezes Zarządu, Zakłady Chemiczne Organika S.A., Grupa Kapitałowa Organika Absolwent Politechniki Łódzkiej -Wydziału Chemii Spożywczej kierunek:Technologia spożywcza-inżynier chemik Od 01.04.1993 Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej „Organika” S.A. w Łodzi w skład której wchodzą przedsiębiorstwa o profilu produkcyjnym takie jak : Zakłady Chemiczne „ORGANIKA” i „ORGANIKA-CAR”- produkcja płynów eksploatacyjnych do samochodów i kosmetyków samochodowych, „OILTECH”- produkcja olejów samochodowych, SCHAUMAPLAST-ORGANIKA” -produkcja wyrobów ze spienionego polistyrenu , firma „ORTECH” . Od 1994 roku Prezes Zarządu Stowarzyszenia KLUB 500-Łódź Członek klubu ROTARY Club Łódź , w latach 2010-2011 wybrany na stanowisko Presidenta.
Tomasz SzymańskiDoradca podatkowy w Departamencie Kontroli Podatkowych Mariański Group Kancelarii Prawno-Podatkowej Tomasz SzymańskiDoradca podatkowy w Departamencie Kontroli Podatkowych Mariański Group Kancelarii Prawno-Podatkowej Reprezentuje podatników przed organami podatkowymi w prowadzonych kontrolach podatkowych, kontrolach celno-podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Jest wysoko cenionym ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w sprawach prowadzonych przed organami podatkowymi, szczególnie w zakresie podatku VAT i kontroli podatkowych. Posiada rozległą wiedzę w zakresie organizacji i funkcjonowania administracji podatkowej.
Dorota TarnowskaRadca prawny, doradca podatkowy, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego i Prawnego w Kancelarii Prawno-Podatkowej Mariański Group Dorota TarnowskaRadca prawny, doradca podatkowy, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego i Prawnego w Kancelarii Prawno-Podatkowej Mariański Group Posiada bogate doświadczenie w zakresie szeroko pojętego prawa handlowego, cywilnego oraz podatkowego, w tym prawnej obsługi korporacyjnej spółek i grup kapitałowych oraz w procesach przekształcenia i połączenia spółek. Na co dzień zajmuje się wsparciem prawno-podatkowym polskich firm rodzinnych, również w zakresie sukcesji przedsiębiorstw na gruncie prawa handlowego i spadkowego.
Karina TrafnaPrezes Zarządu KiDS&Co Karina TrafnaPrezes Zarządu KiDS&Co Od 2006 roku rozwija w Polsce projekt wspierania rodziców w wychowaniu dzieci. Założycielka nowoczesnych, dwujęzycznych przedszkoli oraz współautorka programów realizujących idee wychowywania nowej generacji Polaków. Z sukcesem łącząca doświadczenia zdobyte na rynku kapitałowym z rozwojem KiDS&Co. – pierwszego ogólnopolskiego operatora, którego celem jest otwieranie i prowadzenie przedszkoli i żłobków firmowych i przybiurowcowych. Na co dzień mama dwóch młodych mężczyzn: 7-letniego Franka oraz 12-letniego Filipa.
prof. Günter VerheugenEuropejski Komisarz ds. Rozszerzenia (lata 1999 – 2004), Komisarz ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu (lata 2004 – 2010) prof. Günter VerheugenEuropejski Komisarz ds. Rozszerzenia (lata 1999 – 2004), Komisarz ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu (lata 2004 – 2010)

1963-1965 stażysta w dzienniku "Neue Rhein-Neue Ruhr-Zeitung"

1965-1969 studia z zakresu historii, socjologii i nauk politycznych w Kolonii i Bonn

1969-1974 kierownik działów ds. Public Relations w Federalnym Ministerstwie Spraw Wewnętrznych

1974-1976 Kierownik Zespołu ds. Analiz i Informacji w Federalnym Urzędzie ds. Zagranicznych

1977-1978 federalny przewodniczący Partii Wolnych Demokratów (FDP)

1978-1982 sekretarz generalny FDP

w 1982 r. wstąpił do Socjaldemokratycznej Partii Niemiec (SPD)

1983-1999 deputowany do Bundestagu

1983-1998 członek Komisji Bundestagu ds. Zagranicznych

1986-1987 rzecznik zarządu krajowego SPD

1987-1989 redaktor naczelny "Vorwärts", organu prasowego SPD

1990-1999 przewodniczący Rady Programowej rozgłośni Deutsche Welle

1992 przewodniczący Komisji Specjalnej Bundestagu ds. Unii Europejskiej

1993-1995 Sekretarz generalny SPD

1994-1997 zastępca przewodniczącego SPD,

Grupa Parlamentarna ds. Polityki Zagranicznej, Bezpieczeństwa i Rozwoju

1997 przewodniczący Międzynarodowego Socjalistycznego Komitetu ds. Pokoju, Bezpieczeństwa i Rozbrojenia

1998-1999 minister stanu ds. europejskich

1999-2004 członek Komisji Europejskiej, odpowiedzialny za rozszerzenie oraz za europejską politykę sąsiedztwa (od 2002)

2004-2010 wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, odpowiedzialny za sprawy przedsiębiorczości i przemysłu

2007-2010 współprzewodniczący Transatlantyckiej Rady Gospodarczej ze strony UE

od 2010 profesor honorowy Uniwersytetu Europejskiego Viadrina, współzałożyciel i dyrektor zarządzający The European Experience Company GmbH, Potsdam

Od 2012 dyrektor Goerdeler College (Fundacja im. Roberta Boscha)

Od 2014 wiceprzewodniczący Forum Niemiecko-Ukraińskiego

2015 członek niezależnej grupy eksperckiej opracowującej program modernizacji Ukrainy (stowarzyszenie i integracja europejska, handel, energetyka, transport infrastruktura informatyczna).

dr Wojciech WarskiWiceprzewodniczący Rady Dialogu Społecznego, Przewodniczący Konwentu Business Centre Club dr Wojciech WarskiWiceprzewodniczący Rady Dialogu Społecznego, Przewodniczący Konwentu Business Centre Club Absolwent Politechniki Warszawskiej, doktorat w dziedzinie informatyki obronił w 1986 r. Od 1990 r. przedsiębiorca, właściciel i szef firmy informatycznej SOFTEX DATA SA. Wielokrotnie honorowany za wprowadzanie na polski rynek nowatorskich rozwiązań i technologii, m.in. tytułem Mazowieckiej Firmy Roku w dziedzinie IT. Od połowy lat 90. mocno zaangażowany w działalność w organizacjach przedsiębiorców, ekspert gospodarczy BCC, od 2007 r. przewodniczący Konwentu BCC, od 2008 r. w składzie Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych. Obecnie jej wiceprzewodniczący. W powołanym w maju 2102 r. Gospodarczym Gabinecie Cieni BCC – minister ds. zagranicznej promocji przedsiębiorców.
Gedeon W. WernerPrezes Aquarius Management Gedeon W. WernerPrezes Aquarius Management Z sukcesem łączy międzynarodowe, polsko-amerykańskie doświadczenie biznesowe z akademickim. Od 2011 pełni funkcję Prezesa w Aquarius Management, gdzie z ramienia inwestora nadzoruje tworzenie i realizację strategii spółek portfelowych, wdrażanie planów operacyjnych oraz relacji inwestorskich z partnerami biznesowymi. W latach 2004 – 2011 jako Prezes i założyciel firmy Workforce Innovations nadzorował i realizował międzynarodowe projekty finansowane m.in. przez Unię Europejską i Rząd Stanów Zjednoczonych mające na celu efektywny lokalny rozwój gospodarczy jak i rozwój sektora MŚP w Europie Środkowo-Wschodniej i Azji. W latach 2000 – 2004 pracując w firmie Worldwide Strategies jako Zastępca Dyrektora odpowiadał za inicjowanie i wdrażanie programów rozwojowych z dziedziny rynku pracy, pozyskiwał partnerstwa strategiczne w ramach współpracy z instytucjami rządowymi, akademickimi, non-profit i organizacjami biznesowymi (USA, Polska, Europa Środkowo-Wschodnia, Kazachstan i Tanzania). Posiada wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie akademickie. Jako przedstawiciel Robert H. Smith School of Business Uniwersytetu Stanowego Maryland był współtwórcą i pierwszym Dyrektorem Wykonawczym w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Tworzył i zarządzał programami kształcenia menadżerów (programy MBA w Europie Środkowej). Opracował koncepcję i prowadził nadzór nad realizacją programu „Center of Excellence in Management Education” w Rosji. Zainicjował i współtworzył nowe partnerskie programy akademickie z Uniwersytetem Bocconi i Uniwersytetem Udine we Włoszech oraz Uniwersytetem Stanowym z Karoliny Południowej, USA. Autor i współautor publikacji z dziedziny rynku pracy, współpracy z mniejszościami etnicznymi, dwukrotnie odznaczony Medalem Honorowym za zasługi w dziedzinie Nauki i Edukacji. Absolwent University of Michigan w Ann Arbor, USA oraz Grand Valley State University.
Jarosław ŻakCzłonek Zarządu, Hatrans Sp. z o.o Jarosław ŻakCzłonek Zarządu, Hatrans Sp. z o.o
Marek ZuberPolski ekonomista, analityk rynków finansowych, ekspert i doradca finansowy Marek ZuberPolski ekonomista, analityk rynków finansowych, ekspert i doradca finansowy Prowadzi działalność w obszarze doradztwa finansowo- kapitałowego. Studiował na Wydziale Finansów i Bankowości Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz na Wydziale Elektroniki, Automatyki i Elektroniki Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Po studiach pracował jako analityk i ekonomista w Banku Przemysłowo-Handlowym i połączonym BPH PBK. Następnie rozpoczął własną działalność w zakresie sporządzania prognoz makroekonomicznych i rynkowych, analizy przedsiębiorstw, zarządzania finansami.Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako Główny Ekonomista w firmie doradztwa Finansowego TMS i biurze maklerskim TMS Brokers, główny ekonomista Internetowego Domu Maklerskiego, a także wykładowca w Akademii Toyoty. Jest wykładowcą na studiach MBA w Akademii Leona Koźmińskiego. Zasiadał w wielu radach nadzorczych. Jest członkiem rady naukowej Akademii Eurocash. Był szefem doradców ekonomicznych premiera Kazimierza Marcinkiewicza, nagrodzonym prestiżową nagrodą „Polityczny doradca roku”.