dr Alexander Wirsig

dr Alexander Wirsig

dr Alexander Wirsig

MBW Marketing- und Absatzförderungsgesellschaft Baden-Württemberg mbH

Urodzony w 1971 roku, jest ekonomistą rolnym. Wcześniej pracował jako partner w prywatnej firmie doradczej.

Pełniąc tę funkcję, wspierał krajowe i międzynarodowe organizacje producentów, rejestrując nazwy produktów rolnych i spożywczych, win i napojów spirytusowych w ramach systemów oznaczeń geograficznych Unii Europejskiej. Obecnie pełni funkcję dyrektora zarządzającego państwowej agencji promocji żywności (MBW Baden-Württemberg) i od ponad dziesięciu lat współtworzy wizerunek produktów spożywczych z regionu Badenii-Wirtembergii. Jest zaangażowany w zachowanie i dalszy rozwój rolnictwa wiejskiego oraz przemysłu rolno-spożywczego w Badenii-Wirtembergii. Dr Alexander Wirsig jest uznanym specjalistą w dziedzinie marketingu żywności regionalnej. Regularnie prowadzi wykłady i publikuje artykuły w czasopismach branżowych i publikacjach technicznych. Jego zainteresowania obejmują oznaczenia geograficzne, unijne i krajowe systemy jakości oraz ochronę gatunków rodzimych i tradycyjnej wiedzy.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

  • Dyrektor zarządzający państwowej agencji ds. promocji żywności MBW Baden-Württemberg GmbH, Stuttgart (od kwietnia 2012 r.)
  • Partner firmy doradczej terra fusca Ingenieure PartG, Stuttgart (od 2002 r. do marca 2012 r.)
  • Studia z zakresu nauk rolniczych i doktorat z ekonomiki rolnictwa na Uniwersytecie Hohenheim
  • Studia z zakresu marketingu międzynarodowego (MBA) w ESB Business School Reutlingen

Stanowiska honorowe

  • Przewodniczący Rady Doradczej jednostki certyfikującej Alko-Cert GmbH, Stuttgart (od kwietnia 2012 r.)
  • Członek Rady Doradczej jednostki certyfikującej ABCERT AG, Esslingen (od czerwca 2016 r.)

Członkostwa

  • Niemieckie Stowarzyszenie Ekonomistów i Specjalistów z zakresu Nauk Społecznych w dziedzinie Rolnictwa (GEWISOLA)

Loga w stopce